-
- Herkesin İNÜSEM‘e itiraz ve şikâyette bulunma hakkı vardır. İNÜSEM’ in sorumluluğunda olan belgelendirme faaliyetler ile ilgili tüm itiraz ve şikâyetler değerlendirilmek üzere İNÜSEM tarafından kabul edilir.
- İNÜSEM’ in sorumluluğunda olan belgelendirme faaliyetlerinin dışında kalan itiraz/şikâyet konuları için, itiraz/şikâyet sahibine gerekli açıklamada bulunulur.
- İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Prosedürü İNÜSEM’ in web sayfasında yayınlanarak kamuya sunulur.
- Herhangi bir ayrımcılığa neden olacak şekilde, itiraz/şikâyet sahibinin kim olduğuna bakılmaksızın, itiraz/şikâyet İNÜSEM personeli ve yönetimi tarafından yerinde değerlendirilir ve çözüme ulaştırılır.
- İNÜSEM personeli ve yönetimi tarafından çözümlenemeyen itiraz/şikâyet durumlarında İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesi toplanır.
- İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesi üyeleri İNÜSEM dışından kişilerden oluşur. Daha önce İtiraz/şikâyet sahibinin eğitim ve belgelendirilme faaliyetlerinde bulunmuş; adayla bir yakınlık veya çıkar ilişkisi içerisinde olan kişi, İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesinde yer alamaz.
- İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesi üyelerinin belirlenmesine, İNÜSEM Yönetimi karar verir.
- Üyelerin nitelik ve sorumlulukları ile uzmanlıkları İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesi Üyesi Görev Tanımında belirlenmiştir.
- İtiraz ve Şikâyet Değerlendirme Komitesi itiraz/şikâyetin geçerliliğini doğrulamak ve karara bağlamak için gerekli tüm bilgi ve kanıtları toplar; değerlendirir. Yapılan değerlendirme neticesinde itiraz/şikâyetin geçerli ve haklı olup olmadığına karar verir.
- İtiraz/şikâyet, kabul tarihinden itibaren en geç otuz gün içerisinde karara bağlanır.
- İtiraz/şikâyet sonucu alınan karar ve uygulamalardan İNÜSEM sorumludur.
- İtiraz/şikâyet sahibi, itiraz/şikâyetin İNÜSEM’ e ulaştığı andan itibaren, Belgelendirme personeli tarafından, süreç içerisindeki ilerlemeler konusunda e-posta ile bilgilendirilir.
- İtiraz/şikâyet sonucu, Müdür onayı ile sekreter tarafından, itiraz/şikâyet sahibine e-posta yoluyla bildirilir.
- İtiraz/şikâyet süreci; kabulü, değerlendirilmesi, karara bağlanması, sonuca göre uygulanan düzeltme ve düzeltici faaliyetler ve bildirimler dâhil olmak üzere; kayıt altına alınır ve takibi yapılır.